جایگاه عینک در دنیای امروز

عینک های تلویزیون های سه بعدی

این نسل از عینک ها که در ابتدا در سینما ها رواج یافت و سپس به خانه ها وارد شد بر اساس تحلیل maximumtech  در سرازیری سقوط قرار دارند و هنوز نیامده گفتگوی خداحافظی دارند.

اگرچه در ابتدا استفاده از این عینک ها در سینما موفق بوده است، اما سینمای خانگی بسیار متفاوت است !

 

دلایل این سایت هم به شرح ذیل است :

هزینه های زیاد خرید تلویزیون ها و تهیه عینک به تعداد اعضاء خانواده که قصد دیدن فیلم را دارند که در حقیقت مشتاقان تلویزیون های سه بعدی برای تهیه آنها مجبور به خرج کردن چند هزار دلار برای خرید تلویزیون و  تعداد مورد نیاز عینک می شوند با  وجود اینکه خرید آن محتوا ، کیفیت ، و تاثیر سه بعدی جذابیت سالن سینما را هرگز برای فرد تکرار نخواهد کرد.

 و دلیل دیگر:

 

• همانطور که گفتیم عینک وسیله ای مزاحم است اگر عینکی هم باشید که دیگر هیچ!

 اگر  عادت دارید حین تماشای تلویزیون به انجام کارهایی دیگر هم بپردازید که سردرد خواهید شد زیرا مرتبا عینک خود را باید بردارید

• مسئله سلامت چشم هم مطرح است

اما دلیل اصلی آن را شاید بتوان تلویزیون های نسل بعدی دانست که اصطلاحا  autostereoscopic نامیده می شوند که نیازی به عینک stereoscopic نخواهند داشت.

 

دراستفاده از تلویزیون هولوگرافی شما قادرید به طور کامل اشیاء را به صورت  سه بعدی و اساسا “شناور” در مرکز اتاق خود ببینید

در این نوع از تلویزیون ها کار عینک را صفحه نمایش انجام می دهد نمایشگر هوشمند از ورق های پلاستیکی تشکیل شده و مجهز به عدسی های منعکس کننده نور است ، بنابراین هر کدام از چشمان انسان همیشه چشم انداز کمی منحصر به فرد نسبت به دیگری می بیند و به مغز ارسال می کند و جلوه سه بعدی برای انسان تداعی می شود، در مورد ساخت این گونه از تصاویر شرکت های گوناگون با هم رقابت می کنند، به طور مثال شرکت توشیبا در نمایشگاه CES2011 که چند ماه پیش برگزار شد این نمونه را عرضه نمود.

فراتر از آن تلویزیون هولوگرافی است، تکنولوژی که با استفاده از آن شما قادرید به طور کامل اشیاء را به صورت  سه بعدی و اساسا “شناور” در مرکز اتاق خود ببینید البته متاسفانه ، تا دسترس تجاری و عمومی به تلویزیون های هولوگرافی هنوز یک دهه فاصله است.

/ 1 نظر / 12 بازدید